torsdag 19 mars 2009

Jag ska, ska du?

Europaparlamentsvalet är ett sjukt viktigt val, det handlar om din och Sveriges framtid och det gör skillnad vilken politik som drivs. Ska Sveriges röst i världen hållas stark eller ska vi isolera oss? Ska EU tänka mer på EU eller ska mer makt flyttas från Bryssel till Sverige? Vi vill självklart ha moderater i europaparlementet som tänker på internationell solidaritet. Så att vi kan handla fritt och ha en aktiv utvecklingspoitik med andra länder. Vi vill inte ha ett slutet Europa, vi vill att man ska lösa helheten istället för att reglera detaljer. Så rösta för en bättre och friare värld där du som ung spelar större roll, rösta på moderaterna den 7 juni!





// Hanna Öberg (som förövrigt skriver sitt första inlägg på bloggen!)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt Hanna! :D Välkommen som skribent!

Anonym sa...

Weeeyyy!! Heja Hanna!!

Anonym sa...

Jag snor åt mig lite plas här och uppmanar alla att rösta i Euparlamentsvalet!

Finns en nystartad grupp på Facebook som ni gärnar får gå med i och sprida budskapet om att valet till EU-parlamentet i många fall är viktigare än det till riksdagen. Glöm inte: Röstar du inte kan du inte klaga sen...

Själv kommer jag inte rösta på (m) i valet utan jag har mitt parti. Däremot är vi helt överens om att svenska folket måste få mer information om att det faktiskt är val och vad valet innebär!

Jag ska. Ska du? Klart du ska! Rösta i Europavalet.

Anonym sa...

Inte för att den här frågan har med inlägget att göra, men kan ni som är moderater umgås med socialdemokrater eller vänsterpartister utan att det blir tjaffs. Jag själv är moderat och har råkat ut för en del tjaffs. Jag undrar hur ni i såfall hanterar situationen.

/ Fd. Europaskole elev

Anonym sa...

Nej det ska jag faktiskt inte.. somliga av oss har ju inte 18 då );

Anonym sa...

fyllt 18*

MUF Strängnäs sa...

Bra fråga Rebecca! Det är ett problem. Det som jag gör för att undvika tjaffs är helt enkelt att säga att jag respekterar deras åsikter och tycker det är onödigt med diskussion. Av den enkla anledningen att ingen av oss kommer kunna övertyga den andra. Hoppas att min taktik även kan hjälpa dig:)

/Gustav