söndag 15 februari 2009

Styrelsen på sportlov!

När vecka 8 är på ingång och alla Strängnäs (och många andra) elever har sportlov så passar MUF Strängnäs styrelse på att fly staden. Vi är hemska, jag vet.

Samtliga pojkar, Gustav, Hugo, Fredrik & Ricky befinner sig på olika destinationer i Alperna, STACKARS DEM! Själv kom jag inte så långt, bara till Funäsdalen, men jag är ganska nöjd ändå. Vi har lyckats hyra världens sötaste stuga, med de största fönsterna jag någonsin sett med utsikt över fjället, hur mysigt som helst. Dessutom har jag, min syster Alice och min bästa vän Sofia (som jag inte sett på flera månader då hon bor här uppe för tillfället) åkt skidor hela dagen i det underbara vädret :) Olivia vet jag dock inte riktigt var hon befinner sig. Kanske hemma, kanske borta., mina rapporter sträcker sig inte så långt. Vem vet, hon kanske får för sig att berätta om detta själv.

MUF Strängnäs ligger alltså lågt denna vecka. Eller rättare sagt så njuter vi till fullo av våran frihet. Vi samlar krafter för att jobba och kämpa ännu hårdare för mer och kanske också lite annan frihet när vi kommer hem. Och nästa tisdag är det årsmöte också, Sara Dennås kommer som Gustav tidigare berättat och vi ska välja en ny styrelse, spännande och roligt :)

Själv är jag dock inte helt ledig från allt som har med MUF att göra då det bara är två veckor kvar till distriktsstämman och det är fortfarande en del som måste fixas, men det är bara kul! Och extra roligt är att detta antagligen kommer bli Södermanlands största distriktsstämma på ganska länge, det är NICE :)

Nu ska jag njuta av fjällen!

Hoppas alla ni andra också har ett underbart lov! Om ni nu har lov, annars får ni jobba duktigt!

CIAO!